Jau labu laiku atpūta sit augstu vilni un beidzot radusies drosme atskaitīties par 8 pavadītajām dienām Rumānijā!
fotoaparāts un top pirmsizbraukšanas foto ar četriem jauniem vīriem un mazo, melno Honda Jazz!
Tālāk nolemjam vilkt cik tālu vien varam un nedaudz pēc 20:00 attopamies Slovākijas čigānu ciematos ar interesantiem un jautriem nosaukumiem, lai gan diez ko omulīgi caurbraucot nejutās neviens. Esam notēmējuši uz kempingu netālu no Stropovas, ir jau tumšs un nogurums arī uzbāžās arvien vairāk, bet tad pēkšņi visiem pazūd visas rūpes, nogurumi, un sāpes pūšļa apvidū. Ceļš uz mūsu kempingu izskatās kā filmā 2012, pilnīgi sagrauts, kā zemestrīces sekas. Satiekam meiteni ar velosipēdu, kas mierīgi dodas pāri un uzrunājam viņu, viņa smaidīdama mums atbild savā valodā un tā arī šī saruna turpinājās, katram savā valodā un gudrāks neviens no mums nepalika.
Braucām savādāk, bija tik tumšs, ka šķita jau ir iestājies pats tumšākais dienas laiks, tomēr palika vēl tumšāks. GPS rāda, ka kempings ir tepat, redzam gaismas, braucam pa ļoti neiebrauktu zemes ceļu un ieraugam teltis, bet... tas nav mūsu izredzētais kempings. Tur apmetušies ducis zvejnieku un laipni piedāvā palikt pie viņiem bez samaksas. Tā arī daram, upurējot labierīcības un arī nedaudz komforta.
Slovākija pazib ka acumirklis un esam Ungārijā, kas ir pirmā valsts, kur jūtamas jau samērā krasas atšķirības. 90% ko redzējām no ceļa ir vīnogu plantācijas, un tikpat procentu ceļu arī tika remontēti, tāpēc jābrauc bija lēni.
Dienas vidū esam tur, kur vēlējāmies būt pirms apmēram 32h - Rumānijā! Bijām noskaidrojuši, ka tur jāpērk ceļu lietošanas atļauja, un jautājam robežsargam, kurš ātri arī iemeta aci mūsu pasēs, vai viņš saprot angļu valodu, uz ko saņēmām apstiprinošu atbildi. Kad jautājām kur varam nopirkt šo atļauju, tad visangliskākais vārds, ko rumāņu robežsargs izspļāva bija - TANKŠTELL! Uzreiz pats sāka kautri smieties un arī mēs tā darījām, pateicām paldies un devāmies uz tankštell! 4 euro. Tāda ir cenai šai atļaujai uz vienu nedēļu.
Ievāktā informācija solīja, ka Rumānijas satiksme būšot murgs un katrs ar savu transportu jeb Daciu pārvietojas kā māk, nevis ievērojot noteikumus. (Tur tiešām katrs otrais brauc ar jaunu vai vecu Daciu.) Pāris kilometrus nekas par to nelika manīt. Visi mierīgi brauca pa labu ceļu ar maksimāli atļauto ātrumu 100 km/h. Tad sekoja pirmā nopietnā pilsēta, Oradea, un es sapratu par ko ir runa. Daudzu krustojumu vietā ir tā saucamie apļi, kas it kā paātrina satiksmi, tikai ne Rumānijā. Tur tu iebrauc aplī, tad saproti, ka esi kaut kur pašā vidū, tad tev vēl kādam jādod ceļš, tad jātiek ārā no jaunizveidojušās 2. vai 3. joslas un jāiebrauc krustojumā, kur ir 3 joslas uz katru pusi, bet nav sadalošās līnijas un šoferim jābūt apveltītam ar fantastisku acumēru, lai trāpītu tur, kur nebrauc jau citi rumāņi. Satiksme tur ir tik murgaina kā mans iepriekšējais teikums! Šajā rietumu daļā ceļi līdzīgi kā Polijā, no miesta izbrauc, paātrinies līdz normālam ātrumam un uzreiz bremzē pie nākamā miesta.
Tālāk jau sākās interesanti.
Diena nr 3. Mērķis Bukareste. Ceļš diezgan garš, ap 600 km.
Ceļa malas pilnas ar ogu pārdevējiem. Mazi puikas, meitenes, vecas večiņas un kalsni pusmūža vīri, visi pārdod ogas. Ceļa turpinājumā atkal, vīri un sievas ar dēliem un mazdēliem, tikai šoreiz visi pārdod kazu sieru. Izskatījās simpātisks, tāpēc piestājām un nobaudījām rumāņu veltes.
Vakarā līst vīns un alus, un vēlāk ar Alsbergu aizgājām uz parku uzspēlēt supermenus. Miegs!
Svētdiena, 8. augusts. Dienu veltam tīri Bukarestei. Ripojam ar sabiedrisko, kas maksā 1.3 RON. Esam apmēram 2.2 miljonu iedzīvotāju pilsētas centrā. Atkal neizturams karstums ap +35, un ne jau pēc fārenheita. Nedaudz ciešanas atvieglo tas, ka esam noskaidrojuši, ka uz ielas drīkst malkot alkoholiskos dzērienus.
Karstums atņēmis lielu daļu spēku un meklējam ceļu atpakaļ uz kempingu. Nemākam atrast vietu, kur iegādāties biļetes. Arī cilvēki ļoti, ļoti maz runā angliski, tomēr Mensona režisora intuīcija atrod jaunekli, kas labi pārvalda valodu, un arī izklāsta daudz informācijas. Tātad, Bukarestē kontrolei ir darba laiks, apmēram līdz plkst 16:00, tad varot droši braukt bez biļetes. Ja arī iekāpj kontrole, tad saņēmām rīkojumus turpināt runāt savā valodā, jo kontrolieri ir... ( ar pirkstu tiek rādīts uz deniņiem). Arī policijai ir darba laiks. Tad mums jautā vai esam no Nīderlandes, iespējams vainīgi Mensona dredi, uz ko atbildam, ka esam no Latvijas, un cilvēka sejā ir apmulsums. Ne pirmais ne pēdējais, kurš nezin mūsu valstiņu.
Braucam pa zaķi, vērojam citus, tiešām, neviens ne kompostrē biļetes, ne noslidina savus e-talonus un tas mūs nedaudz nomierina. Kontrole tiešām nav, esam gandrīz klāt, bet pa ceļam vēl paņemam IKEA. Kulminācija - hot-dog = 1 leja!
Vakarā dažs labs piebeidz vīna burku, Alsbergs jau dus, kad savelkās mākoņi un sāk nedaudz rūkt. Sāk līt, ejam uz telti, bet dienas tveicē pārāk rūpīgi bija atsiets telts priekšnams un, ātri paliekošajā tumsā, steigā sarauto mezglu vaļā dabūt neizdodas. slēpjamies teltī cerot, ka nu jau spēcīgais lietus pāries. Tā vietā sāk krist koku zari, jā, arī uz telts, un jūtam reālus draudus dzīvībai, teltī sāk smelties ūdens un ir jābēg. Patveramies zem apmēram metru plata jumtiņa. Turpinās negaiss, zari lūst un esam norūpējušies.
Teltī ir HES, tāpēc gulēsim mašīnā. Komforts 0. Nevaru aizmigt vismaz 2h, tad izdodās uz minūtēm 15 un šo minūšu laikā lietus rimies. eju pārbaudīt telti, arī Kapenieks modies. saprotam, ka teltī šonakt nebūs aršana. Kapenieks drosmīgi izvēlas gulēt zem mūsu patvērumjumtiņa, es dodos spīdzināt sevi mašīnā. Alsbergs un Mensons gan guļ kā nosisti. Joprojām nejaudāju aizmigt un skatos uz mūsu telti, kā arī raugos vai Kapenieks tiešām būs tik dulls un visu atlikušo nakti spēs pavadīt zem jumtiņa. Bezfilma!
Rīts. Abi autogulētāji joprojām dus saldā miegā. Kapenieka mašīnā nav. Eju pārbaudīt, vai dzīvs. Jā, elpo un pat vēl guļ. Izdodās atsiet jūrnieku meglus un noliekam telti apžūt. Savācam visu, kas vēl lietojams un uz Melno jūru.
Laiks sūdīgs. Māc šaubas vai vērts braukt, jo sēdēt lietū, teltī pie Melnās jūras nebūtu forši. Laiks uzlabojās, atkal parādās neciešamais karstums un ceļmalu tirgotāji. Tā kā esam dienvidaustrumos, tad tirgotāju maisiņos un groziņos ir rieksti, persiki, arbūzi, vīnogas un arī vēl citi eksotiski kārumi.
Melnā jūra sasniegta, pilsēta Navodari, silts, saulains laiks, kempings lēts, bet šķidrs. Kā 60tajos gados. Vismaz domāju, ka 60tajos tādi bija.
Ejam pie jūras arī naktī. Tur ir daudz tumšāks nekā Latvijā, kā jau dienvidos. Saule jūrā neriet, tāpēc to nemaz nevar redzēt. Viss ir absolūti melns. Dzima ideja, ka varbūt tieši tāpēc arī jūrai tāds nosaukums. Vienīgais, ko varēja manīt bija pāris gaismas no kādas piekrastes ostas. Bet arī naktī tas ir nesamērojams skaistums.
Diena numur kaut kura, viss ir sajucis pēc tik lieliski pavadīta laika. Partneru acīs var redzēt, ka šo vietu pamest nemaz negribās, uz es viņus saprotu, jo man ir identiskas izjūtas. No šī brīža katrs riepas apgrieziens mūs tuvinās mājām.
Arī atpakaļceļā esam noskatījuši pieturvietas, proti, grāfa Drakulas pili un divas vecas, skaistas pilsētas.
Tālāk uzdevums atrast kempingu. Piesaistīja viens ar nosaukumu Vampire Camp. Cena saprātīga, kā studentiem vēl atlaide un samaksājam 80 RON. Viss kā pie baltajiem, tikai tie vampīri nebija. Iekodām pusdienas, pusvārītus kartupeļus, jo beidzās gāzīte. Apmānījuši vēderu, kravājām mantas vakara izbraucienam.
Bet pati pilsēta. Mmm! Nekas neliecināja, ka tur kāds būtu spējīgs izsist mašīnai logu.
7 diena. Sagribās uzrāpties kalnā.
Jāturpina kāpiens. Kalns paliek ļoti stāvs, sāk just arī skābekļa samazināšanos, īpaši smēķētājs Mensons.
Atguvuši elpu kāpjam lejā. Manāmi sabīstos, kad kāds no apakšas dzied Prāta Vētras "Tur kaut kam ir jābūt". Tas takš Kapenieks un Mensons. 15 minūtes vēlāk, bet arī viņi sasniedz mērķi. Dzirdu tikai: "Eu, Kap, 10 dienas atpakaļ vēl Gaiziņā kāpām!".
Diezgan kuriozi, bet tieši virsotnē kādam zvana telefons. Kapenieks paziņo, ka ir 1.8km augstumā un saņem arī filmas Avatar cienīgu piedāvājumu, no kura nevar atteikties. Vesela diena, ko gribējām pavadīt Rumānijā ir pazaudēta un mums ir 40 h lai nokļūtu līdz Rīgai.
Esam lejā, pa ceļam uzpildīdamies ar gardo kalnu avotu ūdeni, lejā upē ātri nomazgājamies un vēl ceram paspēt uz otru plānoto pilsētu, kurai bija jāsagaida mūs tikai rīt.
Pēc gabaliņa ļoti slikta ceļa esam Sibiu. Arī skaista pilsēta ar pāris greznām baznīcām, bet tas gandrīz arī viss. Varbūt laika trūkuma dēļ arī neko īpaši arī nemeklējām, bet tomēr atradām laipnu un universālu policistu.
Sibiu ierobežotais laiks ir beidzies un manī pamostās rumāņu šoferis, esmu pieradis pie viņu sudoku apļiem un braucu kā vietējais, pa reizei saņemot pa taures signālam, bet tos saņem visi. Atkal iestājās nakts un esam jau tuvu Ungārijai. Kalnainais un beidrainais serpentīna ceļš naktī gan vairs prieku nesagādā, bet gan milzīgu koncentrēšanos. Ceļu raitāku padarīja policijas darba laika beigas, kad sēžot astē vietējiem, pilsētās ātrums netiek samazināts. Ungārijā šoferu maiņa un ceļš visu nakti.
4:00 pamostos Slovākijā, jāpaguļ, lai no rīta varētu piekraut auto ar lēto slovāku alu. Sagaidam maģisko laiku, kad sāk pārdot alkoholu Latvijā un pilniem maisiem pieblietējam mašīnu. Izrādās Slovākijā alkoholu tirgo visu nakti :)
Tālāk pedal to the medal. Vakarā jābūt Rīgā. Priekšā visa Polija un vēl pāris Gustāvo "Trešās Elpas" diska atkalunatkalatkārtojumi. Pat man jau sāk pielipt pāris dziesmu teksti. Tālāk mēs gāzējam, bremzējam, tagad spiežam sajūgu! Maršruts tas pats, pa nerviem sit kravas auto, kas neļauj braukt normālā ātrumā un GPS noteiktais ierašanās laiks Rīgā tiek atlikts tālāk un tālāk. Apdzīšanas tiek veiktas arvien riskantāk un neatļautāk, līdz beidzot arī notiek pirmā saskarsme ar policiju. Netrafarēts bēšs Opel Vectra V6 turbo ar tonētiem aizmugures stikliem izbrauc mūsu priekšā un ieslēdz gaismiņas. Apdzīts uz dubultas nepārtrauktas - 400 zlotu sods (~70 ls). Sagrabinam 220 zlotus, pat pēdējās kapeikas. Policisti diezgan sakarīgi un tikam pie 210 zlotu soda, 10 mazākajās kapeikās atvēlēja pusdienām.
ap 20:00 easm Lietuvā, kur sāk izskatīties pēc mājām, un jāatzīst, ka arī pārņem ilgas, lai gan pavadīts tiešām kvalitatīvs laiks. Rīgā ierodamies pirms pusnakts. Nogurums pamatīgs. Savācam mantas, pēdējais foto, atvadīšanās un ceļojuma beigas!
Kopumā interesanta valsts ar savām īpatnībām, jūtams Eiropas savienības pirksts,
Paldies!
Interesanti!
AtbildētDzēst